söndag 31 oktober 2010

An au pair's right to shoes

Mina fötters ide
Min kloka moder har alltid sagt att man ska byta skor ofta under en säsong, det är bra för fötterna och för skorna att få luftas. Minst två par höstskor, minst två par ballerinaskor, minst två par vinterskor... ni förstår systemet. Varje säsong lyckas ändå lilla Linnea överanvända just ett par skor, för att de är bättre än andra helt enkelt. Hösten 2010 har turen kommit till Vagabondskorna ovan. De är snygga, håller, och är otroligt sköna.
     Sen är de praktiska också, vilket har blivit viktigare i mitt liv kan jag säga. Inget springande i snöslask till bussen i klackar direkt, för att åtminstone se bra ut i skolan, det hände en del förra vintern. En treåring som ska leka utomhus med mig en hel eftermiddag bryr sig liksom inte riktigt, därför gör jag inte det heller (eller jo...lite då).
     Men så, i torsdags skedde ett smärre missöde med mina älskade skor. Jag trampade i hundbajs, på-väg-att-bli-diarre-hundbajs. Skit också (ja, kul där va). Sen jag blev au pair har mina jag fått stå ut med en del bajs, men på rätt ställen. Bajs på en sko är fel, och framkallar grava kräkreflexer när det ska tas bort. Men, till min mammas ära fick jag använda andra skor under tiden. Men nu är mina fötter tillbaka i sina vinteriden, utan bajs.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar