söndag 31 oktober 2010

Fourteen-something boys vs twenty-something au pairs

Då det fortfarande var "roligt"
Jag hade en underbar Halloweenkväll går med fyra andra au pairer. Det första stället vi var på trodde vi skulle vara en klubb, men vi kom istället till en slags fritidsgård där vi var absolut äldst. Jag kände mig gammal och jag är ändå definitivt yngst av de äldsta.
     Men vi hade kul ändå. En av ovan nämnda yngre män var helt rödmålad i ansiktet, och tyckte det var väldigt roligt att dela med sig av färgen. Ovan ser ni ett av hans försök.
     Precis när vi skulle gå tyckte han att det var kul att "attackera" oss igen. Och jag fick en väldigt röd armbåge, på en väldigt fin kappa, i ull, som inte kan tvättas, inte ens för hand. Jag har ingen aning om vad den dumma pojken heter, men om jag får reda på det ska jag gå till Kemtvätten och sen skicka en fet räkning till honom.
Kappan. Tillstånd - före
     Efter fritidsgården cyklade vi till centrum och dansade hela natten, svettigt och rökigt, men underbart kul. Jag träffade en engelsman - John, från Liverpool, döpt efter - just det - John Lennon. Ganska coolt. Men åh, jäkla färg ändå.
     Idag har jag varit med familjen på äventyrsbadet Tikibad, ett stenkast härifrån. Vi var inte de enda som bestämde sig för att gå dit en regnig söndag i oktober, men det var underbart mysigt ändå. Perfekt helg (minus färgen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar