fredag 10 december 2010

"Det var ju sommar nyss, och var har hösten tagit vägen? Tänk! Snart är det vår!"


En liten lista på vad som hänt / jag har åstadkommit det senaste halvåret av mitt liv (inte i kronologisk ordning)
  • Jag har tagit studenten (exakt ett halvår sen idag!)
  • Jag har jobbat min fjärde sommar som labbassistent på Skånefrö AB i Tommarp (Det ni!)
  • Jag har haft min första sommar som legal utgångare, och har därmed spenderat alldeles för många utekvällar på Strandpaviljongen i Simrishamn med underbara vänner
  • Jag har (äntligen) tagit körkort
  • Jag har bloggat
  • Jag har för första gången bott på annan ort än Östra Tommarp, och därmed också första gången utanför Sverige
  • Jag har varit i Paris för tredje gången i mitt liv
  • Jag har lärt känna min underbara värdfamilj
  • Jag har blivit misstagen för småbarnsmamma och helbelgare oräkneliga gånger (det sista mer än komplimang än det första)
  • Jag har träffat många nya vänner, vissa närmare än andra, vissa för livet
  • Jag har haft det fulla ansvaret för en babys liv under en hel helg
  • Jag har numera två bankkonton i mitt namn (hallå, vuxenpoäng!)
  • Jag har kontinuerligt besökt mitt ena hemland Belgien och konstaterat att bosätta mig i västra Europa under några år i framtiden är en självklarhet snarare än en möjlighet och lockande tanke
  • Jag har läst många svenska deckare
  • Jag har för första gången i mitt liv gått flera dagar utan att prata svenska med någon, däremot har jag haft skriftlig kontakt på svenska varje dag
  • Jag har förbannats över svensk politik, eller snarare svenska folkets röster i årets val
  • Jag har röstat i ett svenskt riksdagsval för första gången i mitt liv, på svenska ambassaden i Haag
  • Jag har kört bil på halt väglag för första gången
  • Min syster har tagit körkort
  • Jag har upplevt holländskt Sinterklaasfirande och är imponerad
  • Jag har gått min första kurs utanför skolan, och känt mig yngre än på länge
  • Min ena syster har fyllt 16 (också exakt ett halvår sen) och min andra har blivit myndig
  • Jag har besökt EU.parlamentet i Bryssel för andra gången, och träffat Alf Svensson för första (återkommer till det i senare inlägg)
  • Jag har känt saknad men inte så farlig som jag trodde, och har insett att faktumet att lämna allt detta kommer vara tusen gånger värre
  • Jag har besökt en specifik nöjespark (Duinrell) fler gånger än alla mina tidigare besök på övriga nöjesparker tillsammans.
  • Jag har konsumerat stora mängder glass (Augusti - September i Wassenaar)
  • MFF vann allsvenskt guld
  • Spanien vann VM i fotboll i Sydafrika
  • Jag har insett vilket jäkla jobb mina föräldrar hade med oss, nu när jag ser mina värdbarn. Ålderskillnaden mellan dem är som mellan mig och Anneli, och så en emellan. Puh!
  • Jag har förstått hur mycket en innerlig kram kan betyda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar