torsdag 10 februari 2011

It ain't a pretty sight

Bjuder på en bild från YA på min coola syster, för jag är inte bildduglig
När jag är magsjuk saknar jag mina föräldrar som mest. Idag har jag haft maginfluensa, har kanske är rätt tempus. Jag känner mig bättre nu, efter en heldags sömn och vila. Egentligen skulle jag posta min stora "Januarikrönika" som lite plåster på såren för alla ivriga bloggläsare som undrar om jag lever (hittills har pappa och Anneli kommenterat ämnet, mina trognaste läsare), men jag är helt enkelt för trött för att skriva färdigt den.
     Just idag har jag saknat mamma för att hon är den enda som tycker det är okej med en 19årig dotter som går tillbaka i utvecklingen till den migrändrabbade femåring hon en gång var, varje gång hon måste kräkas. Nu måste jag försöka att hålla tillbaka skrik och gråt och rop på mamma.
     Nu sitter jag här och dricker Kamomillte (finns det ens nåt äckligare?) för att pappas husmorskur från 50-talet består av just Kamomillte, och torrt rostat bröd. Den ska fungera mot de flesta av magbesvär.

3 kommentarer:

  1. jag har också efterlyst bloggen, även tipsat om tema, men det har varit strul på fb - jag har delat en länk (tror jag i alla fall)

    SvaraRadera
  2. en dit ook nog - schrijf op fb als je iets nieuws in je blog hebt - nu wist pappa het eerst!! en nog een paar ventjes hier :)

    SvaraRadera