onsdag 2 mars 2011

Halvår


Leker modeblogg ovan, och ignorera gärna röran bakom. Mest för att det är första gången på runt tre månader som jag inte bar ett enda svart plagg. Solen strålade och jag fick vårkänslor, tills jag kom ut och det var apkallt. Men det piggar ändå upp, så underbart att (äntligen) behöva kisa. Mina onsdagar är mina helt lediga dagar, och du brukar jag också ta tillfället i akt att ha på mig lite finare kläder, lite vardagssnygg sådär.
      Ännu en anledning till min icke-svarta kläddag är min 19 och ett halvt årsdag, som infaller idag. Om 6 månader har jag precis kommit hem till Sverige, lagom till 20-årsdagen (hur sjukt?), för att bosätta mig i kära Östra Tommarp igen, för en tid. Halvårsdagen har i hushållet Hansson Henne alltid firats som motsvarande namnsdag, varför vet jag egentligen inte. Tror det var nån dotter som var missnöjd med sin egen födelsedag och påpekade att halvårsdagen närmade sig. Så vi fick alltid bestämma maträtt och ha glass till efterrätt den 10e december, 2a mars och den 1a maj. Idag firade jag mig själv med morotskaka.
     Jag firade min 19-årsdag kort efter att jag kom hit, vilket betyder att jag också (för två veckor sen) spenderat halva min tid här som Au pair. Galet! Känns både som en mycket kortare och en mycket längre tidsperiod. Vad jag gjort under halvåret (lite kortfattat) kan du läsa här och här. Vad jag redan nu kan utvärdera, och vet att jag kommer känna när jag åker hemåt, är att jag kommer ha haft ett av de bästa åren i mitt liv. Det kommer också vara otroligt svårt att lämna det liv jag skapat här, som jag inte alls kan komma tillbaka till på samma sätt som jag har den mycket fastare tillvaron "hem-hemma". När jag väl packar ihop och lämnar Wassenaar kommer jag för alltid bara kunna komma tillbaka som besökare, hur hemma jag än känner mig här just nu. 

2 kommentarer:

  1. Happy happy happy half birthday darling!!! :D

    SvaraRadera
  2. Förlåt att jag glömde din stora 19,5 års dag. Grattis i efterskott önskar Pappa.

    SvaraRadera