onsdag 1 september 2010

The one about Antwerpen


Idag ska jag bege mig till min andra hemstad, förutom Tommarp, Antwerpen. Där jag ska jag spendera min födelsedag efter ett väl utarbetat program gjort av mina mostrar och kusiner. Det enda jag vet är att program-paketet innehåller sovmorgon, mat och shopping - så jag är nöjd!
Att få shoppa sin egen födelsedagspresent är, om möjligt, bättre än själva shoppingen i sig. Presentköparen tenderar dessutom att bli lite mer generös när mottagaren är med. Särskilt om man kör på det svenska sättet: "Nä, du behöver inte ge mig nåt dyrt... nä, alltså jag klarar mig ändå, just detta kan jag betala själva, jaha, okej - tack!"

Hanna i Antwerpen på vår tågresa-09

Stadsatmosfär är nåt av det bästa som finns, jag kan bli innerligt glad av stressade människor och höghus. Om jag inte är stressad själv hittar jag verkligen ett lugn då, svårt att beskriva. Jag går gärna omkring helt själv och inspireras av andra människor och drömmer lite halvt.
Måste försöka få usb-kabeln till mobilen att fungera till datorn, så länge får det räcka med bilder från min kära dators bildarkiv. So long cowboys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar