måndag 25 oktober 2010

Running with candles


Igår fick jag ett mejl från Tommarps Scoutkår om Luciaträning. Guuud vad jag kommer sakna alla de små flickorna denna höst. Nu är det istället mina kära lillasyster Anneli som får ro i land det hela. Kommer överhuvudtaget sakna mitt årliga Luciagående (flängande?) i år.
     På tal om traditioner har de redan börjat pynta Wassenaars gator inför Sinterklaas (5-6e december), innan Halloween ens är avklarat. Det blir liksom lite krock när det hänger läskiga masker och häxor och spöken i skyltfönstren, medan ljusgirlangerna hängs upp för fullt ovanför skyltfönstren. Men det är kanske bara jag som är onödigt traditionell, jag vet inte.
     Nu när det börjar bli kallare, eller är svinkallt och kommer bli värre, så förundras jag över vantlösheten som råder bland holländare. Jag menar, varför använder världens mest cyklande folk inte ens tunna vantar, när det är apkallt? För så mycket varmare är det inte här än i Skåne. Jag får sprickor på händerna bara av  tanken på att cykla halv nio på morgonen, i oktober, när det blåser, och duggregnar, med bara fingrar, på ett kallt styre...
    Förresten, nu kan alla kommentera min blogg, för jag har ändrat inställningarna (bra, Linnea Hansson Henne, efter två månader). Tryck bara på "kommentarer", sen "kommentera som" anonym eller namn/webbadress, så ska det inte finnas några hinder. Och pappa, om du fyller i "pappa" i fältet "namn", så behöver du inte avsluta kommentaren med "Hälsningar pappa", för jag förstår ändå att det är du. Ha en fin måndagskväll!  

5 kommentarer:

  1. Hanna tycker om din blogg. Hanna kommer sakna dig i jul. Hanna tycker du är en fin vän. Hanna ska hälsa på dig i vår, är det tänkt. Hanna out!

    SvaraRadera
  2. INTE, sorry, men fan vad kul. så "pappor" att göra sådana saker. och, nej jag är inte din pappa.

    SvaraRadera
  3. Wohoooooooo, kommentaaaaaar! Värsta feta grejen mannen! Bättre än facebook ;).

    Hälsningar Ellen

    P.S. Håll tummarna för MFF imorgon. STOR match.

    SvaraRadera
  4. Bra att mitt mobilnummer blev utlämnat sådär för ALLA dina läsare, alla fem :)

    SvaraRadera