söndag 5 september 2010

The one about nya människor



Dariens (pappan i familjen) tips på youtubeklipp. Titta, lyssna och njut, detta är så bra!

Idag har jag träffat två andra au pairer, Renee från Australien och Kendall från Sydafrika. Lite galna men väldigt trevliga tjejer. Jag skulle egentligen träffa Renee långt innan, men sen blev jag sjuk, och sen skulle jag till Antwerpen, och sen... Men idag, äntligen, sågs vi.
   
Nu har jag lärt mig några Au pair i Wassenaar - do´s and dont´s.
  • Att alltid ha en "backup" med när du träffar en ny au pair, för många är tydligen "märkliga" (jag antar att jag inte hamnade i den kategorin eftersom de nämnde detta för mig, och ville träffas igen)
  • Att inte bli vän med de filippinska tjejerna, för de umgås ändå bara med varandra, och är otrevliga
  • Att alltid junkfood tillsammans med andra au pairer, om värdfamiljerna vill uppfostra sina barn hälsosamt
  • Hitta på namn på au pairer du träffar med konstiga namn, tex från Östeuropa, för du kommer ändå aldrig lära dig det riktiga namnet (det här gäller nog mest för de 100% engelskspråkiga au pairtjejerna)
  • Det är ingen mening med att lära dig nederländska här (om du inte redan kan det) för alla barn förstår ändå engelska

1 kommentar:

  1. Tnx for Aupar do's & dont's. :D Really interesting and useful!

    SvaraRadera