lördag 11 september 2010

The one about ELINDAGEN

Black & white, just the way you like it
Idag, den elfte september, fyller min älskade, fina, underbara, vän Elin 18 år. Elin är lite yngre än oss alla andra, förstår ni, och jag vet att det är en efterlängtad dag för henne. Detta inlägget är förinställt på klockan 00.00 den 11e september år 2010. En stor dag, härmed kallad ELINDAGEN, av mig.
     Dessvärre har dagens datum inte alltid en positiv klang hos alla människor. Som de flesta vet inträffade terrorattackerna mot Worldtrade center, NYC, för 9 år sedan. MEN, som den positivt tänkande människa jag är, tycker jag att det ändå kan bli värre. Elin, du kunde ha varit född exakt ett år senare, den 11e september 1993, eller exakt ett år tidigare, den 11e september 1991. Då hade antingen din 18årsdag eller din 20årsdag inträffat 10 år efter terrorattackerna, den 11e september 2011. De stackars barn som är födda den 11e september 1993, firar dessutom sin 20-årsdag på 10-årsdagen av att förre utrikesministern Anna Lindh knivhöggs på NK i Stockholm, den 11e september 2003. Det kunde med andra ord (och siffror) varit värre.
     Som de obetydliga siffror 7 och 9 är, precis som 17 och 19, så hurrar vi på ELINDAGEN istället för 18- åringen Elin Olsson, Tågarps kändaste fotograf och modebloggare.
Grattis på födelsedagen ELIN!
Och jag säger som Hanna: present finns att hämta på lyckovägen 5, den är från oss båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar