tisdag 21 september 2010

The one about hemlängtan (?)

Det började här...



Ni vet när man sitter och slösurfar, och hamnar på det förödande youtube? Förödande för att det är tidskrävande. Det hände mig igår kväll. Det började med klippet ovan (ljuva 90-tal förresten, kände nostalgivibbarna från Hanna). Robynhitsen ledde tillslut till Dancing on my own och jag fick ett litet styng av längtan tillbaka till i somras på Paviljongen. Sitta ute med ett glas vin (eller två eller en drink eller ett par shots...hrmm) för att sen gå in och dansa som en galning. Simrishamn är vad det är, men på sommaren är det underbart att stanna himma po Österlen.
     Jag och Charlie pratade i Amsterdam bland annat om hemlängtan. Och om att jag inte kände hemlängtan (än). Men att jag saknar mina vänner. Det är nog min hemlängtan blev slutsatsen. Om jag bara har vänner, min dator(+ internet) och kaffe så ska det nog gå att kalla de flesta platser för just hem. Jag har nog lite nomadblod någonstans ifrån.      

Mina stora småsystrar (och min feta hand)
     Jag har för övrigt konstaterat att jag tar hand om en Ellen Hansson Henne-klon, sådär 14 år yngre bara. Ett under att det går väldigt bra, och att jag tycker om henne vansinnigt mycket. För jag och Ellen var (och är) till sättet nog så olika två systrar kan vara.
  • Treåringen här hatar att förlora, och försöker hitta på egna regler för att just inte förlora. Jag märker det.
  • Hon har energi som egentligen inte finns, klättrar högst i alla klätterställningar. Pojkar som är två år äldre står på marken och gapar
  • Hon har ett jäkla temperament
  • Hon är väldigt duktig på att räkna, och väldigt intresserad av siffror och bokstäver
  • Hon är populärast i familjen, alla vet vem hon är. Och hejar vilt om man är ute och går.
  
     Familjen saknar jag inte alls, än sålänge. Förmodligen för att jag har daglig kontakt med dem och vet att jag kommer träffa dem (för) snart, nu redan om drygt två veckor. Saknar dock lite pinsamma familjesituationer. Jag saknar att sjunga i stämmor med Anneli (och pappa) medan vi (oftast pappa) tömmer diskmaskinen. Saknar också (lite) Ellens diverse övningar i samma utrymme, allt från självförsvar, till styrkeövningar (jag blir alltid kallad klen) eller Flashmob-träning.
     Anneli och jag har testat över skype, men att flumma tillsammans funkar tyvärr bäst live. Vi skämmer ut oss i Antwerpen om ett par veckor istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar