onsdag 15 september 2010

The one about D-D-D-DERBY!


Ikväll är det derby med stort D. För er som inte är så insatta i fotbollsallsvenskan innebär det matchen mellan Malmö FF och dess ärkefiende Helsingborgs IF. Och inte nog med att de två lagen är fiender (med stort F) utan de båda ligger i toppen av allsvenskan och kvällens match kommer i praktiken avgöra årets allsvenska. Jag är egentligen inte så intresserad, men idag är jag sjukt taggad! Jag fick ett mobilstrumpa från MFF- shoppen av mina kära systrar i födelsedagspresent, "för att jag inte ska glömma var jag kommer ifrån", det ska jag inte göra idag.
     Jag har försökt ladda ner så jag kan se matchen, men det går inte utanför Sverige, så nu ska jag istället ratta in rätt webbradiokanal och se om det funkar. Samtidigt är jag lite glad att jag inte är hemma och ser matchen live, för om, gud (eller nån) förbjude, Malmö skulle förlora, så vet jag en person som inte kommer vara sig själv på minst en månad. Jag ber er alla att ha överseende med min kära syster om så skulle va fallet.

Framåt Malmö, heja di blåe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar